Bijna 1 mei: Heb jij je UO-registratie al ingediend?
De deadline voor de jaarlijkse rapportage van je stikstof- en fosfaatgebruik komt nu heel dichtbij. Teel jij in de grond? Vergeet dan niet dat je uiterlijk aanstaande donderdag 1 mei je definitieve verbruik moet rapporteren bij de Uitvoeringsorganisatie Glastuinbouw (UO).
Maak het jezelf makkelijk met de rekentool
Heb je de berekeningen nog niet klaar? Gebruik dan de praktische rekentool die Glastuinbouw Nederland speciaal hiervoor heeft ontwikkeld. Hiermee voorkom je handmatig rekenwerk en weet je zeker dat je de juiste gehaltes hanteert.
-
Snel en simpel: Je kiest je meststoffen uit een uitgebreide lijst; de gehaltes aan N en P zijn al voor je ingevuld.
-
Automatische berekening: Vul het aantal gebruikte kilo’s in en de tool berekent direct je totale verbruik. Je kunt probleemloos meerdere meststoffen tegelijk invoeren.
-
Eigen invoer mogelijk: Gebruik je een specifieke (organische) meststof die niet in de lijst staat? Dan voeg je deze eenvoudig zelf toe.
Zodra je de berekening hebt afgerond, kun je de totalen direct overnemen in je UO-registratie. Het systeem van de UO rekent dit vervolgens zelf om naar het verbruik per hectare. Zorg dat je rapportage uiterlijk 1 mei definitief is ingediend om aan je jaarlijkse verplichting te voldoen.
